انواع برند, کارتیه

داستان برند کارتیه

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که کلمه Cartier به زبان انگلیسی، کارتیه خوانده می شود و در زبان فرانسوی به آن کَختیه می گویند و در هر حال، حرف ر که در آخر آن است خوانده نمی شود. بنابراین تلفظ صحیح، کارتیه می باشد.

Cartier International SNC یا به طور ساده Cartier یک شرکت فرانسوی کالاهای لوکس است که به طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات،اکسسوری،پوشاک و ساعت می‌پردازد. این شرکت که توسط لویی فرانسوا کارتیه در پاریس در سال 1847 تأسیس شد، تا سال 1964 تحت کنترل خانواده باقی ماند.

از مهم ترین موضوعاتی که منجر به شهرت بیش از پیش این برند شد، استفاده از پلاتین در ساخت جواهرات بود. این کار برای اولین بار در تاریخ صنعت جواهرسازی توسط آلفرد کارتیه انجام شد. پلاتین دارای نقطه ذوب بالایی بوده و در قرن نوزدهم میلادی استفاده از آن در ساخت جواهر و زیورآلات کاری دشوار و انجام نشدنی بود.در سال 1874 میلادی اولین گردنبندی که ترکیبی از طلای سفید و الماس بودخلق شد. تا قبل از آن خانواده های سلطنتی از طلای سفید تنها در ساخت زنجیرهای ساعت و کارد و قاشق و چنگال غذاخوری استفاده می کردند. استفاده از پلاتین نقطه اوج دیگری برای برند کارتیه بود که نام آن را در تاریخ ابدی کرد.

گروهی از مشتریان این برند، جوانانی هستند که به پوشیدن جواهرات مارک دار و برند علاقه مند هستند.گروهی دیگر مصرف کنندگان اصیل هستند که از گذشته تاکنون به استفاده از این محصولات علاقه مند بوده اند.محصولات کارتیه به شدت مورد توجه خانم ها، سلبریتی ها، افراد خاص، خاندان سلطنتی و اشراف قرار می گرفت. از معروف ترین محصولات این برند می توان به جواهرات دست ساز و ساعت های آن اشاره کرد.

حتماً تا به حال با آثاری از این برند روبرو شده اید که به نام کارتیه مشهور هستند. به طور مثال پلنگ یکی از نمادهای برند کارتیه است. این داستان از زمانی شروع شد که در سال 1917 میلادی لوئیس کارتیه یک جا سیگاری با نماد پلنگ به دوست صمیمی خود جیمی توئیست هدیه داد.جیمی بعد از مدتی به یکی از طراحان فعال در این برند تبدیل شد و از آن هدیه برای طراحی کارهای خود الهام گرفت. انگشترهایی با نماد پلنگ از جمله طرح های ارائه شده توسط او بود که هنوز هم از آنها استفاده می شود.پلنگ نمادی از شکوه و اشرافیت در این برند است.

در ادامه به معرفی سایر محصولات این برند مانند زنجیر های کارتیه و دستبند لاو و… میپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *